Samsung TV’lerde İnternet veya WiFi Bağlantı Sorunları Nasıl Onarılır?

Samsung TV’lerde İnternet veya WiFi Bağlantı Sorunları Nasıl Onarılır?

Hatalı DNS sunucu ayarları, MAC adresi hatası, güncel olmayan sürümler veya bunlara benzer nedenlerle Samsung TV’nizde internet bağlantısı sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz. Bir Samsung TV internet veya Wi-Fi bağlantı sorunu ile karşı karşıya kaldıysanız, bu makalede belirtilen adımları takip edebilirsiniz.

Samsung TV İnternet veya WiFi Bağlantı Sorununu Düzeltin

Samsung TV İnternet veya W-Fi bağlantı sorunlarını çözmek için bazı olası sonuçlar aşağıdaki gibidir.

TV’nizi ve Yönlendiricinizi Yeniden Başlatın

Yapmanız gereken ilk şey, yönlendiricinizin yanı sıra TV’nizi yeniden başlatmaktır. Çoğu durumda, hem TV’yi hem de yönlendiriciyi yeniden başlatmak, Samsung TV internet veya WiFi bağlantı sorununu çözmek için en basit yöntemdir.

Cihazınızı yeniden başlattıktan sonra hala sorunlarla karşılaşıyorsanız, Samsung TV’nizi başka bir ağa bağlamayı da deneyebilirsiniz. Bu, büyük olasılıkla karşılaştığınız sorunu çözebilir. Ancak yine de sorunla karşılaşılıyorsa bu makaledeki bir sonraki sorun giderme adımına geçmebilirsiniz.

Samsung TV’de Ağ Ayarlarını Sıfırlayın

İnternet bağlantısı sorunu yaşıyorsanız Samsung TV’nizdeki ağ ayarlarını sıfırlamayı deneyebilirsiniz. Bunu yapmak için, aşağıda verilen adımları izleyin.

  • TV uzaktan kumandanızda Ana Ekran düğmesine basın. 
  • Ayarlar‘a gidin. Burada Genel‘i ve ardından ‘ı seçin.
  • Açılan ekrandan Ağı Sıfırla seçeneğini seçin Evet butonuna basın. 
  • Ağ ayarlarını sıfırlamak için TV’nizi yeniden başlatın.

DNS ve IP Adresini Manuel Olarak Ayarlayın

İzlenecek başka bir sorun giderme adımı, DNS ve IP Adresini manuel olarak ayarlamaktır. Bunu yapmak için, aşağıda verilen adımları izleyin.

  • Ayarlar seçeneğine gidin ve ardından Genel öğesini seçin
  • Ardından Ağa ve ardından  Ağ Durumuna gidin.
  • Bunu yaptıktan sonra ağ testini iptal edin ve IP Ayarları seçeneğini seçin. 
  • Şimdi,  DNS Ayarlarına gidin ve ardındanManuel Olarak Gir seçeneğini seçin.
  • DNS’yi  8.8.8.8 olarak giriniz  DNS’yi girdikten sonra Bitti‘yi seçin.

TV’nizin Ürün Yazılımını Güncelleyin

TV’nizde güncel olmayan bellenim varsa da bu sorunla karşılaşabilirsiniz. Sorunu çözmek için Samsung TV’nizin donanım yazılımını güncellemeyi denemeniz yardımcı olacaktır. TV’nizin donanım yazılımını güncellemek için önceden verilen adımlara başvurabilirsiniz.

  • İlk  olarak bilgisayarınızdan Samsung TV’nizin indirme sayfasına gidin.
  • TV’niz için ürün yazılımını bilgisayarınıza indirin ve sıkıştırmasını açın. 
  • Aygıt yazılımını bir USB sürücünüze kopyalayın ve USB sürücüsünü TV’nize takın. 
  • Şimdi TV’nizi açın ve uzaktan kumandanızdaki Ana Sayfa düğmesine basın.
  • Ayarlar‘a ve ardından  Destek‘e gidin.
  • Şimdi Yazılım Güncelleme bölümüne gidin ve ardından Şimdi Güncelle’yi seçin. 
  • Evet seçeneğini belirleyin ve ardından güncelleme içeren USB sürücünüzü seçin. 

Samsung TV’nizi Fabrika Ayarlarına Sıfırlayın

Hala sorunla karşılaşıyorsanız, Samsung TV’nizi fabrika ayarlarına sıfırlamayı deneyebilirsiniz. Bunu yapmak için, aşağıda verilen adımları izleyin.

  • Ayarlar’a ve ardından Genel‘e  gidin.
  • Burada  Sıfırla‘yı seçin.
  • PIN’i girmeniz istenirse, sisteminizi sıfırlamak için 0000 girin. 

Çözüm

Samsung TV internet veya Wi-Fi bağlantı sorununu yukarıdaki adımları izleyerek çözebilirsiniz. Eğer ağ sorunu devam ediyorsa internet sağlayıcı şirket ile görüşerek ağ sorununuzun olup olmadığını test ettirin.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir