Sakal Nasıl Daha Hızlı Çıkar?

Sakal Nasıl Daha Hızlı Çıkar?

Beklentiniz olan bir sakala ulaşmak için ne kadar hızlı uzayacağına ve ne kadar sık çıkacağı tamamen sizin genetik yapınız ile alakalıdır. Ancak yine de bu süreci hızlandırmak için belli bir denenen ve uygulandığında işe yarayan bazı yöntemler olduğunu çevrenizde belki duymuşsunuzdur. Bu konumuzda sizlere sakal nasıl daha hızlı çıkar? sorusunun yanıtlarını detaylı anlatım ile bulabilirsiniz.

Yüz ve Cilt Bakımınızı Düzenli Yapın

Öncelikle bir sakal için beklenen kriter, üst düzeyde olmamalıdır. Eğer genetik yapınız yeterli kadar elverişli değil ise beklentiniz altta kalabilir. Genetik olarak çoğu insan 4 hafta tıraş olmadıktan sonra ulaşacağı en etkin görüntüye ulaşır. Süreci hızlandırmak ve desteklemek için düzenli olarak bakım yapmak gerekir.

Eğer sakallarınız yeni çıkmaya başladıysa ilk dönemde sakalları sık sık kesmeyerek tahriş olmasının önüne geçilmelidir. Sık sık tıraş olmanın sakalların uzamasında etkili olacağı her cilt için doğru değildir. Bu nedenle her fırsatta sakalları kesmek doğru değildir.

Vücudunuzun ve yüz hatlarınızın temiz olması hormon gelişiminde kolaylık sağlayacaktır. Bu nedenle düzenli olarak yüzünüzü günde en az iki kez ılık su ile yıkamaya çalışın. Bu yöntem sakallınızın çıkmaya başladığı dönemde çok önemlidir. Yüzünüzü suyla yıkamka dışında temizleyici jeller ile temizleyerek, masaj yapabilirsiniz.

Yüzünüzün düzenli olarak yıkanması sakal köklerinizin kir ve yağ birikmesinin önüne geçerek daha hızlı büyümesine imkan sağlayacaktır. Temizleyici kullanırken nazik davranarak, cildinize uygun ise kullanmaya dikkat edin. Cildinize uygun olduğunu ölçmek için bir bölgeye uygulayın ve 10 dakika kadar bekledikten sonra kızarıklık veya tahriş olup olmadığını gözlemleyebilirsiniz.

Folikülleri uyarmak için düzeli olarak masaj yapmakta cildinize iyi gelecektir. Parmak uçlarınız ile sert olmadan ince ve narin bir şekilde sakal çıkacak bölgeye masaj yapabilirsiniz.

Sakallarınız çıkmaya başladıysa, sakal yağları ve yumuşatıcılar yardımıyla sakallınızın rahatlamasına ve büyümesine destek olabilirsiniz. Bu sayede tüyleriniz yumuşak tutar ve nemli olduğu için büyümeye teşvik eder.

Doğru Yaşam Tarzını Seçin ve Beslenmeye Dikkat Edin

Sakalların hızlı uzamasının en önemli etkilerinden bir diğeri ise sağlıklı beslenmektir. B3, B5, B7 ve B9 vitaminleri bulunan yiyecekleri tüketmek sakal için önemlidir. B vitaminlerinin çoğu sağlıklı sakala destek olur ve alımını artırmak sakalınızın daha dolgun ve hızlı büyümesine destek çıkar.

Biotin (Vitamin B7) sakal için oldukça yararlı bir vitamindir.

  • B7 en çok kuruyemişlerde bulunur.
  • B3 ve B5 vitaminlerini ise tavuk,sığır eti, balık, süt ürünleri ve avakado‘da bulabilirsiniz.
  • B9 için ise tahıllar ve yeşil yapraklı sebzelerden beslenebilirsiniz.

A,C ve E vitaminlerinin alımını arttırabilirsiniz. B vitaminlerinde olduğu gibi A,C ve  E vitaminleri sakallarınız için önemlidir. Ayrıca bu genel sağlığınız içinde çok büyük önem taşımaktadır.

  • A vitamini için havuç, brokoli ve yeşil yapraklı sebzeler yiyebilirsiniz.
  • C vitamini için yeşil biber, domates ve narenciye tüketebilirsiniz.
  • E Vitamini için fasulye, fındık ve yapraklı yeşillikleri tüketebilirsiniz.

Sakal sağlığınız için dengeli beslenmek ve düzenli olarak temel vitaminler kadar günlük hayatta yiyeceğiniz yiyeceklere de dikkat etmek gerekir. Bol sebze, meyve, kepekli tahıllar ve sağlıklı yağlar tüketmek gerekir.

İşlenmiş gıdalar, aşırı tuz ve şeker kullanımın önüne geçerek minimuma inecek şekilde azaltılmalıdır.

Vucudunuzun ve sakal kıl köklerinizin nemlenmesi için düzenli olarak su tüketilmelidir. Günlük olarak kilo ve boy oranınıza göre su tüketimini yapmayı ihmal etmeyin.

Düzenli olarak yemek tüketmek dışında sağlıklı olmak için egzersiz ve düzenli uyku sistemine geçin. Haftada en az 150 dakika orta tempoda aerobik egzersizler yapmaya çalışın. Orta yoğunlu; spor yaparken kalp atışınızı hızlanması ve konuşmayı zorlaştıracak kadar zor nefes aldığınız durumlar anlamına gelir. Bu temponun ardından geceleri 8 saat kesintisiz uyumaya çalışın.

Sakal büyümesini artırmak için stresten uzak durun. Stres ile birlikte aşırı sağlık sorunları ortaya çıkabilir. Bunun önüne geçmek için stres azaltmak veya bitirmek için sistemli bir düzene geçin. Örneğin yoga, meditasyon, doğa yürüyüşleri ve müzik dinleme gibi bir çok etkinliğe katılın. Stres ile başa çıkmakta zorlanıyorsanız doktorunuza tanışın ve ruh sağlığı uzmanları ile birlikte çalışın.

Genel olarak kullandığınız kötü alışkanlıkları bırakmaya çalışın. Eğer alkol ve sigara kullanıyorsanız bunlardan uzak durun. Bu hem fiziksel sağlığınıza zarar verdiği gibi sakal içinde kötü bir etkendir. Bu nedenle günümüzde çok fazla sigara bırakma aracı olduğundan birine başvurarak yardım almaya gayret gösterin.

Tıbbi Seçeneklere Başvurun

Yukarıdaki sakal uzaması için tüm çalışmaları yapıyor ve hala sonuç almadıysanız bir tıbbi yardım almak sizin için en doğru karar olacaktır. Testosteron ve DHT seviyenizin ölçümü için bir tıbbi kontrol noktasına başvurabilirsiniz.

Doktorlarınızın tavsiyesi olmadan ve yönlendirici bir uzman olmayan kişiler tarafından verilen tıbbi malzemeleri kullanmayın. Haplar, kremler ve enjeksiyon oluşturabilecek ürünleri tercih etmeyin.

Sakal büyümesini teşvik etmek için mikro iğneleme için tıp uzmanına danışabilir veya bir doktor aracılığı ile sakal ekimi yaptırabilirsiniz. Bu işlemleri yaptırmak için sakallarınızın tamamen çıkmasını beklemek en doğru adım olacaktır. Bu sayede sakallarınızın çıkmayan noktalarına işlem yaptırarak en net sonuca ulaşabilirsiniz.

Sakal ekimi hem maliyetli hem de zaman alıcı bir çok prosedür olduğunu bilmek gerekir. Tam sonucu almak için 2 yıl kadar sürecek bir dönem olabilir.

Son hatırlatma olarak ekimler sakallarınızın doldurmaya yardımcı olabilir ancak sakallarınızın daha hızlı uzamasını sağlamaz.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir