YouTube Shorts İçerik Üreticileri Ayda 10.000 ABD Dolarına Kadar Para Kazanabilecek

Youtube Shorts'ta görüntüleme ve etkileşim oranlarına bağlı olarak, ayda 100 ile 10.000 ABD Doları arasında bir para kazanabilirsiniz.

YouTube, içerik üreticilere TikTok rakibiYouTube Shorts'ta video yayınlamak için ayda 10.000 dolara kadar kazanma şansı veriyor. Bu, YouTube'un bir yıl boyunca dağıtılacak olan 100 milyon dolarlık Shorts Fonu'ndan sağlanacak.

İLGİLİ İÇERİK
Youtube, Shorts İçerik Üreticilerine 100 Milyon Dolar Fon Sağlayacak

Youtube, Shorts İçerik Üreticilerine Ödeme Yapacak

Açıkçası, YouTube Shorts'taki her içerik üretici 10.000 ABD doları parayı almaya uygun değildir. Kazandığınız para miktarı, topluluk katılımına ve kaç görüntüleme aldığınıza bağlıdır.

YouTube üzerindeki bir videoda tüm ayrıntıları belirtilen YouTube Blog yaratıcıları bir ayda 10.000 Dolara kadar kazanabileceğinizi belirterek, Görüntüleme ve etkileşimin yanı sıra ödemeler, kitlenizin konumuna ve kaç içerik üreticinin Shorts hazırladığına da bağlı olduğunu söylüyor.

Fona hak kazanmak için yüklemelerinizin orijinal olması gerekir. Bu, onları TikTok veya Instagram gibi diğer platformlardan yeniden yayınlayamayacağınız anlamına gelir. İçerik üreticilerin de 13 yaşında veya daha büyük olması ve YouTube'un yönergelerine uyması gerekir.

Şimdilik yalnızca ABD, İngiltere, Brezilya, Hindistan, Endonezya, Japonya, Meksika, Nijerya, Rusya ve Güney Afrika'daki içerik oluşturucular fondan yararlanabilir. YouTube, gelecekte uygunluğu daha fazla ülkeye genişleteceğini söylüyor.

Platformlar, İçerik Üreticilere Yönelik Teşvikler Veriyor

Merak ediyor olabilirsiniz: YouTube neden içerik üreticilere Shorts videoları için bu kadar çok para ödüyor? Tüm bunlar, YouTube'un Shorts'ta kaliteli içeriği artırma ve TikTok ile rekabet edebilmek için görüntülemeyi artırma çabalarının bir parçasıdır.

YouTube, Mayıs 2021'de 100 milyon dolarlık Shorts Fonu'nu duyurdu ve YouTube bundan 2022'ye kadar içerik üreticiler arasında paylaştırılacak. Snapchat ve TikTok, kullanıcılarına içerik üretmeleri için ödeme yapmaya başladı ve YouTube buna geç katıldı.

Snapchat şu anda kısa biçimli video özelliği Spotlight'ta en iyi performans gösteren içerik üreticilere 1 milyon dolar ayırıyor. Bu arada TikTok, platformun önümüzdeki üç yıl içinde dağıtacağı 300 milyon dolarlık bir fonuna sahip olduğunu açıkladı.

İçerik İçin Ödeme Yapmak Kaliteyi Garantiler mi?

TikTok'un artan popülaritesi, diğer sosyal platformları kısa biçimli video çılgınlığına daldırdı. Hem Snapchat hem de YouTube, kullanıcılara bir teşvik sağlayarak platformlarına daha fazla içerik oluşturucuyu çekeceklerini umuyor.

Ancak YouTube, Shorts yapmak için içerik üreticilere ödeme yapsa bile, bu, platformun TikTok'u kaidesinden düşüreceğini garanti etmez. TikTok, bu tür videolar için özel bir platform olduğundan, kısa biçimli video pazarında zaten çok ileri bir durumda yer alıyor.

İLGİLİ İÇERİK
Youtube, Shorts İçerik Üreticilerine 100 Milyon Dolar Fon Sağlayacak

YouTube, Instagram ve Snapchat rekabet etmekte zorlanabilir. Ne de olsa, bu platformların her biri, bir tür sonradan düşünülmüş olarak kısa biçimli videolara odaklandı.

Daha yeni Daha eski