Sosyal Medyada Darkposting (Karanlık Gönderi) Nedir?

Sosyal medyada darkposting terimiyle karşılaştıysanız, bunun ne anlama geldiği hakkında bilmeniz gerekenleri bu konumuzda bulabilirsiniz.

Tüm reklamların reklam gibi göründüğü ve etkileyicilerin sponsorlu içeriği ifşa etmek zorunda olmadığı günler geride kaldı. Bu günlerde, sosyal medya daha az müdahaleci hale geliyor, ancak darkposting ile reklamcılık söz konusu olduğunda daha şeffaf hale geliyor.

Darkposting, bariz marka gönderileri ile etkileyici yaşam tarzı içeriği arasındaki orta yoldur. Ancak tam olarak darkposting nedir ve nasıl çalışır?

Darkposting Nedir?

Facebook'un öncülük ettiği karanlık gönderiler, markanın veya sayfanın zaman çizelgesinde düzenli olarak öne çıkan veya sponsorlu bir gönderi gibi görünmeyen sosyal medya reklamlarıdır.

İLGİLİ İÇERİK
Instagram Hikayeler İçin Altyazı Desteği Geliyor

LinkedIn ve Twitter gibi çoğu sosyal medya platformu için organik içeriğinizi artırmak veya karanlık bir gönderi oluşturmak arasında seçim yapabilirsiniz.

Ancak, karanlık gönderiler, Instagram ve Snapchat gibi platformlarda varsayılan olarak etkindir.

Darkposting, farklı başlıkları, pazarları ve resimleri test etmek gibi A/B reklam performansını test etmek için yaygın olarak kullanılır.

Markaların, ana sayfalarında temiz bir sosyal medya görünümü tutmaları ve aynı zamanda hedef kitle besleme gönderileriyle denemeler yapabilmeleri için harika bir yoldur. Facebook'ta beyaz liste ile birlikte , içerik oluşturucular markalara tanıtıcılarını veya sayfalarını sınırlı kullanma hakkı verebilir ve onlar için karanlık gönderiler yayınlayabilir.

İçerik oluşturucunun adı veya tanıtıcısı altındayken, içerik oluşturucunun ana kanallarını etkilemeden zaman çizelgelerinde ve yayınlarda karanlık gönderiler görünür.

Darkposting Nasıl Çalışır?

Darkposting, içerik oluşturucuların içeriği kendilerinin oluşturup paylaştığı yanılsamasını yaratır. Ancak, en sevdiğiniz etkileyicinizin karanlık bir gönderideki mesajınıza yanıt verdiğini düşünüyorsanız, muhtemelen sizinle konuşan bir marka temsilcisidir.

İLGİLİ İÇERİK
"Hikayeler" Nedir? Neden Tüm Sosyal Ağlarda Hikayeler Var?

Herhangi bir türdeki karanlık gönderilere tıklamak veya bunlarla etkileşimde bulunmak, sponsorlu bir gönderiyle etkileşimde bulunmak olarak sayılır. Bununla, bir darkpost ile etkileşim kurmak, gelecekte bir sosyal medya ekosisteminde ne tür reklamların sunulacağını etkileyecektir.

Reklamlara Kanmayın

Reklamcılık söz konusu olduğunda, sosyal medya siteleri reklamlarını nasıl sundukları konusunda daha sinsi hale geliyor.

Çoğu kişi, karanlık gönderilerin normal reklamlardan çok daha az sinir bozucu olduğu konusunda hemfikir olsa da, sosyal medya deneyiminizi nasıl etkilediğine dikkat etmek her zaman iyidir.

Bununla birlikte, reklamlar her zaman kötü değildir. Pek çok sosyal medya sitesinin bize hizmetlerini sunmak için kullandığı takaslar bunlar. Darkposting, yayınlarımıza sorunsuz bir şekilde karışmalarının başka bir yoludur.
Daha yeni Daha eski