Clickbait Nedir? Nasıl Çalışır? Avantajları ve Dezavantajları

Clickbait, tanımı gereği, bir web sitesine dikkat çekmek, tıklama almak, içeriği okumaya ve izlemeye yönlendirmek için hiper metin ve küçük resim bağlantıları kullanılarak hazırlanan bir reklam biçimidir. İçerik tıklama tuzağı bunu yaparken görseller ve başlıklar ile tıklamaları arttırır ancak bize istenilen bilgiyi vermez.

Genel olarak, haber siteleri onu daha çok sansasyonel hale getirmek için kullanır. Amaç, haber sitelerindeki içeriğin okuyucuyu meraklandıracak kadar bilgilendirici, ancak bağlantı içeriğine tıklamadan önce sizi sefaletten kurtaracak kadar bilgilendirici olmamasıdır. 

İLGİLİ İÇERİK
İnternette 1 Dakikada Neler Oluyor? İşte 2021 Verileri

Clickbait'in nasıl ve neden işe yaradığını da merak ediyorsanız bu konumuzda bulabilirsiniz.

Clickbait Nasıl Çalışır?

Kaynak makalenin her tıklaması ve görünümü, gönderi için reklama dayalı gelir sağlar. Bir makale ne kadar çok tıklama alırsa, o kadar fazla gelir elde eder.

Bu nedenle, tıklama tuzağı geniş bir okuyucu kitlesini kendine çeker ve yönergeleri ve araştırma kaynaklarını nadiren kullanır. Birkaç tıklama tuzağı makalesi, daha fazla kullanıcı tıklamasını artırmak için birkaç sayfaya yerleştirilmiş çok sayıda resim veya video kullanır. Tıklama tuzağı içeren her sayfa birden fazla reklam içerir.

Clickbait'i yalnızca içerik başlıkları olarak göremeyiz. Bir video olarak görünmesi oldukça olasıdır. Bunun en güzel örneğinin YouTube'daki videolar olduğunu söyleyebiliriz. İçeriğe tıklanmamızın ana nedeni, bize gösterilen ilgi çekici kısa videolarda başlıklar ve küçük resim olarak bilinen belirgin görüntüdür. Clickbait olumsuz bir şey gibi görünse de aslında faydaları olan bir kavramdır.

Fotoğraf galerileri, ilgili veya ilgisiz birçok fotoğraf içerir. İlk 2-3 fotoğraf en iyilerinden sonra biraz daha vasat ama başlıktaki bilgilerin yer aldığı fotoğraf son üç fotoğraf arasında yer alıyor. Bu fotoğraflar genellikle ya manipülasyon ya da önemli olmayan optik illüzyonlardır. 

Clickbait'in Avantajları

Rakiplerden farklı olmak için dengeli, farklı, yenilikçi ve etkileyici içerikler üretmek çok önemlidir. Gerçek bilgiler, ilginç ve merak uyandıran bir başlık ile doğal ve orijinal bir makale sunduğunuzda, okuyucunun bu içeriği okumaması veya izlememesi için hiçbir neden yoktur.

Özgün içerikler sayesinde trafiği artırabilir ve marka bilinirliğinizi bu şekilde artırabilirsiniz. Kaliteli içerik yazarken videolarınızın kalitesi tıklanma oranını artıracaktır. Bu sayede tıklama tuzağı çalışır ve şirketler bir avantaj elde etmiş olur. Avantajları aşağıdaki gibidir;

  • Web sitenizin veya kanalınızın bilinirliği artacaktır.
  • Gerçek ve doğru içerik yazdığınızda, kişiye veya web sitesine duyulan güven duygusu artacaktır.
  • Tarafsız bir içerik mevcut kitleyi koruyacaktır.
  • Güven ve reklam tıklamaları artacaktır.
  • Okuyucunun sitede kalma süresi buna göre artacaktır.

Clickbait'in Dezavantajları

Tıklama tuzağı yöntemiyle siteye ziyaretçi çekmek marka bilinirliğine zarar verebilir. Elbette marka bilinirliğinin olumsuz etkisi bir şirket için olabilecek en kötü ihtimaldir. Clickbait yöntemi ile kısa sürede gelen ziyaretçi sayısı artacak olsa da uzun vadede azalabilir. Bu, uzun vadeli işlem düşünenler için clickbait uygulamasına zarar verebilecek düzeydedir.

Clickbait yöntemi, kullanıcı deneyimi açısından zararlı etkileri olabilecek bir yöntemdir. Bu yöntemde siteye giren kullanıcılar, sitenin tıklama tuzağı uyguladığını bilerek tekrar giriş yapamayabilirler. Daha önce siteye girip bu tür başlıkları gören kullanıcılar aynı başlıkları atlayacaktır. Aldatıcı başlıklar nedeniyle kullanıcılar site hakkında karalama kampanyası başlatabilir. Bu site için zararlıdır.

Clickbait yöntemi ile markanın veya web sitesinin güvenilirliği bozulabilir. O siteyi veya markayı düzenli olarak takip eden kullanıcı sayısı azalacaktır.

Site ziyaretçileri veya video izleyicileri, o site veya video hakkında olumsuz yorumlar yapabilir. Bu durum site veya videonun izlenme sayısı için olumsuz bir durum oluşturmaktadır.

Clickbait yönteminin sık kullanılması, kullanıcıların bunu fark etmesini sağlıyor. Bu, başlıklara hiç tıklamayacakları anlamına gelebilir. Bu nedenle bu yöntemi makul seviyelerde kullanmanızı öneririz.

Clickbait Nerede Kullanılır?

Clickbait'i çeşitli platformlarda kullanabilirsiniz. Tıklama tuzağı, Facebook reklamlarında, etkileyici pazarlamada veya diğer sosyal medya sitelerinde veya çok fazla içeriğe sahip web sitelerinde görünebilir. Tıklama tuzağının bu platformlarda nasıl çalıştığını görelim.

Youtube

Clickbait, YouTube gibi video uygulamalarına uygulayabileceğiniz bir yöntemdir. İlk olarak, akılda kalıcı bir video başlığı seçmelisiniz. Video başlığından sonra yine aynı şekilde ilgi çekici ve dikkat çekici bir görsel hazırlamalısınız. Bu resmi videonun küçük resim kısmında kullanacaksınız. Ancak kullanılan başlık ve küçük resim içerikle alakası olmayan türden ise burada tık tuzağının söz konusu olduğunu söyleyebiliriz. Öte yandan, alakalı içerik barındıran videolar faydalı olabilir ve içerik videosunun izlenme sayısını artırma potansiyeline sahip olabilir.

Haber Siteleri

İçerik tıklama tuzağı görebileceğimiz birçok platform var; aslında şirketler bunu pazarlama stratejilerini ve satışlarını artırmak için kullanıyor. Clickbait uygulamasının içeriği gerçek haliyle yansıtmayan başlıklara sahip olduğunu anlatmıştık. Bu yanlış yönlendirme sayesinde kullanıcıları siteye çekmekte ve web sitesi tıklama almaktadır.

Örneğin bir haber sitesinde “Ünlü oyuncu öldü mü?” diye haber varsa tık tuzağı vardır ve içeriğinde böyle bir şey yoktur. Elbette her haber başlığı tık tuzağı olacak diye bir kural yok. Tamamen gerçeği yansıtan haber siteleri olsa da bazen bebeği banyo suyuyla birlikte dışarı attığınız durumlar da oluyor.

Sosyal Medya Platformları

Clickbait uygulaması da sosyal medya platformlarında kullanılan bir yöntemdir. Temel amaç daha fazla etkileşim sağlamaktır. Clickbait uygulaması için geçerli olan tüm olumsuz durumlar burada da geçerlidir ve sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte clickbait uygulamasının kullanımı da artmaktadır.

Clickbait Nasıl Çalışıyor?

Tıklama tuzağının nasıl ve neden işe yaradığından yukarıdaki yazımızda bahsetmiştik. Akıllıca ve ölçülü kullandığınızda, tıklama tuzağı başarılı bir pazarlama aracı olabilir, ancak dikkatli olmanız gerekir. Tanım olarak, "tıklama tuzağı", kullanıcıları belirli bir web sitesine çekmek için kasten sunduğundan daha fazlasını vaat eden içeriktir. 

İLGİLİ İÇERİK
Başarılı Sosyal Medya Pazarlaması İçin Basit İpuçları

Clickbait, kullanıcıları “inanmayacaksınız” veya “şimdi ne olacağını asla tahmin edemeyeceksiniz” gibi anında, sansasyonel bir başlıkla cezbeder, ancak daha sonra kullanıcıların beklentilerini karşılamaz. Tutarlı ve yaratıcı bir şekilde kullanıldığında, nihayetinde çevrimiçi varlığınızı güçlendirebilecek pozitif trafik oluşturabilir.
Daha yeni Daha eski