Youtube'dan Nasıl Para Kazanılır? Profesyoneller Tarafından Kullanılan Para Kazanma Stratejileri

Herkes eğlenmek için YouTube'a video yüklemekten keyif alabilirken, içeriğinizden gerçekten bir gelir elde etmek istediğiniz zaman gelebilir. Kanalınızda ciddi zaman geçirmeyi düşünüyorsanız, muhtemelen YouTube'da nasıl para kazanılacağını merak etmişsinizdir.

Gerçek şu ki, çok az insan YouTube'da milyonlarca dolar kazanacak. Ancak bir YouTuber olarak içeriğinizden para kazanmak için birkaç seçeneğiniz vardır. En popüler yöntemleri listeleyerek YouTube'da nasıl para kazanılacağına bir göz atalım.

1. Reklam

Çoğu ücretsiz hizmet gibi, YouTube da reklamlarla desteklenir ( YouTube Premium için ödeme yapmadığınız sürece). Çoğu videoyu izlemeden önce ve bazen daha uzun videoların ortasındayken kısa bir reklam izlemeniz gerekir. Bundan elde edilen paranın bir kısmı kanala, kalanı ise YouTube'un kendisine gidiyor.

YouTube'un, kanalınızın ne zaman para kazanmaya uygun olduğuna (yani videolarınızda gösterilen reklamlar) ilişkin belirli yönergeleri vardır. Yazma sırasında YouTube, para kazanma için bir kanalın önceki 12 ayda 4.000 izlenme saatine ve ayrıca 1.000 aboneye sahip olmasını gerektirir. Daha fazla ayrıntı için YouTube İş Ortağı Programı genel bakış sayfasına bakın.

Ne yazık ki, reklamlardan ne kadar kazanabileceğinizin basit bir formülü yok. Reklamın tamamını kaç kişinin izlediğine, kaç izleyicinin reklam engelleyici kullandığına ve diğer faktörlere bağlıdır. Ayrıca YouTube, reklamverenlerin reklamlarını platformdan çekmesiyle son birkaç yılda birçok sorun yaşadı. Bu, sitenin çeşitli nedenlerle videolardan para kazanmasını engellemesine neden oldu.

İLGİLİ İÇERİK
YouTube'un Yeni Para Kazanma Politikası Kullanıcıları Nasıl Etkileyecek?

Genel olarak, bu, başladığınızda reklam gelirinin garanti edilmediği anlamına gelir. To YouTube'un para kazanma sorunları ile anlaşma birçok yaratıcıları YouTube'da para kazanmak için başka yöntemler bakıyoruz.

2. Ürün Yerleşimleri

Ürün yerleştirme, TV şovlarında ve filmlerde yaygın olarak kullanılan ve YouTube'dan para kazanmak için de çalışan çok eski bir reklamcılık tekniğidir. Esasen, onları tanıtmak için belirli markaları kullanmaktan ibarettir. Örneğin, Sony Pictures'dan bir film, Sony TV'de PlayStation oynayan birini içerebilir.

YouTube kanalınızda, ürettiğiniz içerik türüyle alakalı bir şirketle ürün yerleştirme anlaşması yapabilirsiniz. Elbette, bir marka sizinle reklam vermek istemeden önce muhtemelen bir takipçi kitlesi oluşturmanız gerekecek.

Ürün yerleştirme, videonuzun tüm odak noktası olmak zorunda değildir. Videonuzda bir markadan doğal bir şekilde bahsetmek veya kullanmak yeterlidir. Yukarıda gömülü olan Rhett ve Link videosu, müzik videosu Buick promosyonunun yanı sıra kendi başına ayakta durduğundan, iyi yapılmış bir ürün yerleştirme örneğidir.

Bu sağlam bir reklam taktiğidir çünkü insanlar bunu atlayamaz. Ek olarak, izleyiciler genellikle favori içerik oluşturucularıyla bir bağlantı hissederler. Bu, önerilerinize daha fazla özgünlük katar, ancak bunun geri tepmemesine dikkat etmelisiniz.

Promosyon için size ödeme yapıldığını açıkça belirtmezseniz veya incelediğiniz ürünü gerçekten beğenmezseniz, bu, görüntüleyenlerinizin sizinle ilgili görüşlerini olumsuz etkileyebilir. Neyse ki YouTube, insanların bir videonun sponsorlu içerik içerdiğini bilmesini sağlayan bir onay kutusu içerir.

3. Sponsorlu Videolar

Sponsorlu videolar, ürün yerleştirmeye benzer, ancak birkaç önemli fark vardır. Ürün yerleştirme, bir markayı mevcut bir videoya entegre etmeyi içerirken, sponsorlu bir video tamamen bir markayı temel alır.

İLGİLİ İÇERİK
Youtube, Shorts İçerik Üreticilerine 100 Milyon Dolar Fon Sağlayacak

Örneğin bir oyun kanalı işletiyorsanız ( en popüler YouTube kanal türlerinden biri ), bir geliştirici oyunuyla ilgili bir video hazırlamanız için size gelebilir. Başka türlü bu oyunu oynamamış olmanız muhtemel olduğundan, izleyicilerinize, videoyu yapmanız için geliştiricinin size para ödediğini bildirirsiniz.

Sponsorluklar da daha az sert biçimlerde gelir. Birçok YouTuber, videolarının başında kısa bir sponsor mesajı ekler. Bu, esasen YouTube reklamlarından ayrı bir marka için hızlı bir reklamdır. Bazen bunlar, görüntüleyenlerin hizmete kaydolurlarsa biraz para biriktirmeleri için bir indirim kodu içerir.

Ürün yerleştirme gibi sponsorlu videolar da para kazanmak için iyi bir alternatiftir ancak bunlara dikkat etmelisiniz. Orijinal olmadığınız takdirde, kitleniz bu videoları zevksiz bulabilir. Bu nedenle, gerçekte hiç kullanmadığınız veya onaylamadığınız reklam sponsorlu içeriklerden kaçınmaya çalışmalısınız.

4. Ortaklık Bağlantıları

Birçok web sitesi para kazanmak için bağlı kuruluşlar kullandığından, muhtemelen bağlı kuruluş bağlantılarını duymuşsunuzdur. Temel olarak, bağlı kuruluş bağlantıları, bir web sitesine benzersiz bir URL oluşturmanıza olanak tanır. Birisi bu bağlantıyı takip edip bir ürün satın aldığında, satışın küçük bir yüzdesini alırsınız.

Bunların kurulumu oldukça kolaydır ve markalardan sponsorluk anlaşmaları gerektirmez. Videonuzda belirli bir üründen bahsediyorsanız, açıklamaya Amazon sayfasına bir satış ortağı bağlantısı ekleyebilirsiniz. Veya Audible gibi hizmetler için, birisi kaydolmaya karar verirse biraz para kazanacağınız bir satış ortağı bağlantısı ekleyebilirsiniz.

Ortaklık bağlantıları iyi bir pasif gelir kaynağıdır. Sonuçta, birisi bir ürünü yine de satın alacaksa, bağlı kuruluş bağlantınız aracılığıyla satın alması onlar için hiçbir fark yaratmaz. Diğer yöntemlerde olduğu gibi, hedef kitlenize bağlı kuruluş bağlantılarını eklediğinizde bunu açıkça açıklamak iyi bir fikirdir.

5. Hayran Bağışları/Abonelikler

Birçoğu, para kazanmanın alternatif bir yolu olarak hayran fonlarına yöneldi. Bu, hayranların favori kanallarını desteklemek için her ay biraz para bağışlamalarına olanak tanıyan Patreon veya Abone Star gibi bir hizmete katılmayı içerir.

İLGİLİ İÇERİK
Youtube Premium Nedir? Youtube Premium Avantajları Nelerdir?

Bunun gibi bir hizmeti kullanan çoğu içerik oluşturucu, hayranlarının desteği karşılığında çeşitli ödüller sunar. Adlarını her videonun sonunda listeleyebilir, her ay onlarla görüntülü sohbet düzenleyebilir veya sahne arkası klipleri sağlayabilirsiniz. En büyük hayranları en sevdikleri kanallarla buluşturmanın harika bir yolu ve reklamlara bağlı olmayan oldukça istikrarlı bir gelir şekli sağlıyor.

YouTube artık Kanal Üyeliği özelliği aracılığıyla bunu yapmanın kendi yolunu sunuyor . Kanalınız belirli yönergeleri karşıladıktan sonra, görüntüleyenlerin birkaç avantaj karşılığında YouTube aracılığıyla size aylık olarak sponsorluk yapmasına izin verebilirsiniz. Bunu YouTube'da mı yoksa YouTube dışında mı yapmayı tercih edeceğiniz size kalmış.

Kanalınızda canlı yayın yapıyorsanız Super Chat özelliğini de kullanabilirsiniz . Bu, izleyicilerin bir akış sırasında mesajlarını bir süreliğine vurgulamaları karşılığında para bağışlamalarına olanak tanır.

6. Mal Satışı

Başka bir para kazanma seçeneği de hayranlarınıza satmak için ürünler yaratmaktır. TeePublic gibi web siteleri , tişörtler, duvar resimleri, kupalar ve daha fazlası için özel tasarımlar oluşturmanıza olanak tanır. Birçok içerik oluşturucu, videolarından popüler sözler, şakalar veya sanat eserleri içeren tasarımlar sunar.

Harika tasarımlar oluşturduktan sonra, birkaç videoyla görüntüleyenlerin bunlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayın. Video açıklamalarına ürün sayfanıza bir bağlantı ekleyin ve ilgilenen herkes aynı anda hem sizi destekleyebilir hem de havalı yağma alabilir.

Artık YouTube'da Nasıl Para Kazanacağınızı Biliyorsunuz;

Kullanabileceğiniz birçok para kazanma seçeneğiniz olsa da YouTube'dan para kazanmanın kolay olmadığını unutmayın. Reklamlar, sponsorluklar ve daha fazlası için gereken görüntülemeyi oluşturmak için bir süre kaliteli içerik üretmeniz gerekecek.



Yeni başlıyorsanız, harika videolar oluşturmaya odaklanın ve YouTube'u daha iyi bir yer haline getirmek için elinizden geleni yapın. Ve umarım, zamanla izleyicileriniz gelecektir. Ardından, kanalınız daha popüler hale geldiğinde bu para kazanma seçeneklerini daha ayrıntılı olarak inceleyebilirsiniz.
Daha yeni Daha eski