Elektrikli Araç Nedir ve Nasıl Çalışır?

Motorlu araçlar dünya çapında hareket etme şeklimizi değiştirdi. Modern ulaşımın faydaları yadsınamaz olsa da, motora yakıt sağlamak için benzin yakmak, insan kaynaklı iklim değişikliğine katkıda bulunuyor.

Bu sorunların üstesinden gelmek için birçok üretici, gaz yerine elektrikli araçlara yöneldi. Akıllı telefonunuz gibi bunlar da araca güç sağlamak için şarj edilebilir pillere ihtiyaç duyar.

Yatırım yapmadan önce elektrikli aracın ne olduğunu ve nasıl çalıştığını bilmek önemlidir.

Elektrikli Araba Nasıl Çalışır?

ICE (İçten Yanmalı Motorlar) muadillerinin aksine, elektrikli araçlar (EV'ler) şarj edilebilir pillerle çalışır. Yakıt yakmazlar ve bu nedenle karayolu taşımacılığının çevresel etkilerini azaltırlar. EV'leri ICE araçlarından görsel olarak ayırt etmek için çok az şey var. Ancak, tanıdık dış görünümünün altında EV'ler tamamen farklı kurulumlar gerektirir.

Mevcut arabanların kaputunun altında bir akü ve bu araça güç vermez. Akü, motor tarafından şarj edilir ve ışıklara, gösterge panosuna ve yerleşik elektronik aksamlara güç sağlamak için kullanılır. Arabanız motor tarafından hareket ettirilir. Elektrikli araçlar ise bunun yerine araca güç sağlamak için elektrik depolayan çok sayıda büyük pil ile donatılmıştır.

Bir EV, bu pilleri, arabaya hareket sağlayan bir elektrik motoruna güç sağlamak için kullanır. Sonuç olarak, geleneksel bir motora gerek yoktur. Tasarım hususları ayrıca pillerin önden yüklenmek yerine stratejik olarak kasanın etrafına yerleştirilmesi gerektiği anlamına gelir. Sonuç olarak, EV güç sistemi araç boyunca dağıtılır. Geleneksel seçeneklerde olduğu gibi, EV'ler önden ve arkadan çekişte ve ayrıca iki motor kullanılıyorsa dört tekerlekten çekişte bulunur.

EV'nizi evde veya bir şarj istasyonunda şarj edebilirsiniz. Rejeneratif frenleme gibi süreçlerle ek güç geri kazanılır.

Elektrikli Araca Güç Verme

Durum böyleyken, bir EV'nin faydalarını geçersiz kılmaz. Kirlilik yerel bir sorundur ve ICE ile çalışan arabalarla tıkanmış sokaklar genellikle sağlıksız havaya neden olur. Elektrikli arabaya geçiş, herkes için sağlık sonuçlarını iyileştiren daha temiz bir yerel çevreyi teşvik eder. Ek olarak, elektrik motorları ICE'lerden çok daha sessizdir ve bu da gürültü kirliliğinde bir azalmaya yol açar.

Elektrik üretimi, geleneksel olarak, insan kaynaklı iklim değişikliğini hızlandırarak küresel emisyonlara önemli bir katkıda bulunmuştur. Bununla birlikte, elektrik şirketleri yenilenebilir enerji gibi daha temiz alternatiflere yatırım yapmak için daha iyi bir konumdadır ve daha iyi finanse edilmektedir.

Kamu hizmeti sağlayıcıları, büyük ölçekli enerji üretimi yapabilir, EV şarjına ve her türlü elektrik tüketimine fayda sağlayan iyileştirmeler yapabilir. Elektrik üretimi daha temiz hale geldikçe EV'lerde temizlenecek. Bununla birlikte, yalnızca elektrikli araçları satın almak ve kullanmak gezegeni kurtarmaz.

İLGİLİ İÇERİK
Araba Satın Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Örneğin elektrikli araçlar için pil üretmek çevre dostu olmayan bir iştir. Ömrünü tamamlamış EV pillerle ne yapılacağı da hala net değil. Ne kadar iyi niyetli olursa olsun, elektrikli arabalar ulaşımın neden olduğu hasarı ortadan kaldırmaktan ziyade en aza indirebilen geçici bir çaredir.

Elektrikli Arabalara Yönelik Eleştiriler

Elektrikli bir araç düşünüldüğünde, arkasındaki imalat endüstrisinin etik veya çevresel kaygılardan ziyade iş tarafından yönlendirildiğini akılda tutmakta fayda var.

Ek olarak, bu şirketlerden bazıları, yeşil kimlik bilgilerini yanıltıcı bir şekilde tanıtmak için tasarlanmış pazarlama ile suçlandı. Elektrikli arabalar, yerel kirliliği en aza indirmeye ve ulaşımın çevre üzerindeki etkisini azaltmaya yardımcı olur. Ancak bu onları çevre dostu yapmaz.

Akıllı telefon üretimi gibi otomobil üretimi, dünyanın her yerinden tedarik edilen bileşenler ve malzemeler gerektirir. Tedarik zincirinde yer alan el işçileri genellikle kötü muamele görür ve malzemeler son derece kirletici süreçler kullanılarak çıkarılır.

2020'deki Covid-19 pandemisi sırasında görüldüğü gibi, dünyanın imalat üretimi, özellikle Çin olmak üzere yalnızca bir avuç ülkeye büyük ölçüde bağımlıdır. Bu, birçok hükümet için siyasi ve ekonomik bir acı noktası oldu ve ABD ile Çin arasında kayda değer ticaret anlaşmazlıklarına yol açtı. Tartışma, Huawei'yi dahil etmeyi bile başardı ve ABD pazarlarından dışlanmalarına yol açtı.

Bu faktörlerin birleşimi, birçok çevre grubunun elektrikli araçları kınamasına neden oldu. Bu bakış açısı geniş çapta kabul görmese de, elektrikli araçların iklim değişikliğine sihirli bir çözüm olmadığı kesinlikle doğru. Bunun yerine, benzinli muadillerine kıyasla daha az kötü bir seçenektir. Gerektiğinde elektrikli bir arabaya geçmek, muhtemelen hiçbir değişiklik yapmamaktan daha iyidir.

İLGİLİ İÇERİK
Arabanızın Yakıt Tüketimini Azaltmanın 12 Yolu

Bununla birlikte, bu, sorunları tedarik zincirinde daha da ileriye götürerek, etkinin daha az farkında olmamızı sağlıyor. Eleştirmenler ayrıca, çevresel pazarlama çok etkili olduğu için, elektrikli bir araca yatırım yapmanın yanlış bir ilerleme duygusu yaratabileceğini ve çevre bilincine sahip diğer davranışlarda bir gecikmeye yol açabileceğini belirtiyor. Başka bir deyişle, bir başkasının sorunu haline gelir.

Pil Üretimi

Pil üretimi özellikle sorunludur. Uluslararası Af Örgütü liderliğindeki 2019 kampanyası, bu konulara farkındalık getirmeyi ve etik bir batarya geliştirmek için endüstri taahhüdü kazanmayı umuyordu. Hayır kurumunun belirttiği gibi, genellikle düşük maliyetli üretim süreçleri, özellikle pillerde kobalt ve lityum kullanımına yönelik artan talebin derin deniz madenciliğinde bir artışa neden olması nedeniyle büyük çevresel etkilere neden oluyor. Aynı şekilde piller de kolayca geri dönüştürülemez veya atılamaz.

Geri dönüşüm eksikliği, minerallere her zaman yüksek talep olacağı için mevcut üretim standartlarını sürdüren taze bir malzeme kaynağına ihtiyaç duyulacağı anlamına gelir. Kullanılmış pillerin büyük ölçekte atılması da sorunlara neden olur. Göz önünde bulundurulması gereken, fiziksel olarak büyük öğelerin nerede saklanacağı konusunda bir zorluk var. Ardından, bir kez üstesinden gelinse bile, doğru şekilde kullanılmadığı takdirde pillerin kendileri çevreye zarar verebilir.

Pil ve araç üretimi genellikle daha yoksul veya ekonomik açıdan daha az avantajlı ülkelerde olduğundan, elektrikli araçların olumsuz etkileri en savunmasız kişiler tarafından orantısız bir şekilde hissedilecektir. Bu dengesizlik küresel ekonomide zaten mevcut ve elektrikli araçlara geçişle daha da kötüleşecek.

Hibrit Elektrikli Araç Nedir?

Bu noktaya kadar, tüm tahrik sisteminin elektrikli olduğu Tam Elektrikli Araç (FEV) için EV'yi kullandık. Ancak, düşünmek isteyebileceğiniz başka bir elektrikli araç türü daha var. Hibrit Elektrikli Araçlar (HEV), bir ICE'yi bir elektrikli güç aktarma organı ile birleştirir. Araba hala geleneksel bir motorla çalışıyor ancak bir elektrik motoru ve pil ile desteklenmektedir.

Hibrit Arabalar, geleneksel bir ICE ile çalışan arabaya göre çeşitli avantajlara sahiptir. Benzinli arabalar genellikle daha uzun, daha yüksek hızlı yolculuklar için daha uygundur. Sürekli hızlanma ve frenlemenin olmadığı daha hızlı yollardaki rotaların, şehir içi yolculuklara göre daha az yakıt tükettiğini fark etmişsinizdir. Hibrit araçlar, yolculuğunuz için en verimli tahrik sistemini kullanır ve gerektiğinde ICE ve elektrik motoru arasında geçiş yapar.

ICE araçları verimsizdir, genellikle enerjinin çoğunu, özellikle fren yaparken ısınmaya kaybeder. HEV'ler, rejeneratif frenleme olarak bilinen bir süreçte, aksi takdirde frenleme sırasında kaybedilecek olan enerjiyi yakalar. Bu geri kazanılan enerji aküde depolanır ve genellikle bir sonraki hızlanma sırasında ICE kontrolü devralana kadar araca güç sağlamak için kullanılır.

Plug-in HEV'ler (PHEV) benzer bir kuruluma sahiptir, ancak pili şarj etmek için ICE ve rejeneratif frenlemeye güvenmek yerine, yakıtı doldurmak için aracı evde veya bir şarj istasyonunda takabilirsiniz. Sonuç olarak, elektrikli güç aktarma sistemi daha sık kullanılabilir, bu da verimliliği artırır ve gaz kullanımını azaltır.
Daha yeni Daha eski