YouTube'un Yeni Para Kazanma Politikası Kullanıcıları Nasıl Etkileyecek?

YouTube yakın zamanda Hizmet Şartlarını güncelledi. Abonelere gönderilen bir e-postaya göre, güncelleme birkaç pratik değişiklik içeriyordu ve öncelikle YouTube'un değişen para kazanma politikalarını açıklıyordu.

Peki YouTube'un değişen para kazanma politikaları kullanıcıları nasıl etkiliyor?

YouTube'un Yeni Para Kazanma Politikası Nedir?

E-postada belirtilen önceki Hizmet Şartları yinelemesi Kasım 2020'de yayınlandı ve biraz heyecana neden olmuştu. Bu, büyük ölçüde, Hizmet Şartlarında bulunan ve YouTube'un YouTube İş Ortağı Programı'ndaki içerik oluşturucular tarafından oluşturulmamış videolara reklam yerleştirme hakkını saklı tutan yeni bir maddeden kaynaklanıyordu.

İLGİLİ İÇERİK
Youtube Artık Tüm Videolarda Reklam Yayınlayacağını Açıkladı

YouTube'un Hizmet Şartları şunları belirtiyor:

YouTube'a Hizmetteki İçeriğinizden para kazanma hakkı verirsiniz (ve bu tür para kazanma, İçerik üzerinde veya içinde reklam göstermeyi veya kullanıcılardan erişim için ücret talep etmeyi içerebilir). Bu sözleşme size herhangi bir ödeme yapma hakkı vermez.

Peki bunun YouTube'un geçmişteki para kazanma politikalarından farkı nedir? Ve sizi, yani izleyiciyi nasıl etkiliyor?

YouTube'un Bu Değişiklikliği Nasıl Bir Fark Yaratıyor?

YouTube geçmişte, yalnızca İş Ortağı Programı üyeleri tarafından oluşturulan videolara reklam yerleştiriyordu. YouTube İş Ortağı Programı, kanalların videolarından para kazanmasına olanak tanır, ancak önce yerine getirmesi gereken bazı şartlar vardır.

Örneğin, bir kanal, son on iki ayda en az 1.000 abonesi ve 4.000 saat herkese açık izlenme süresi olana kadar iş ortağı programına başvuramaz. Ayrıca, İş Ortağı Programı üyeleri, YouTube'un bazı topluluk kuralları söz konusu olduğunda genellikle biraz daha sorumlu tutulur.

İzleyici için bu iki anlama geliyordu: Yalnızca iş ortağı programı kanallarına ait videolar reklam içeriyordu ve reklam içeren videoların daha yüksek kalitede olması beklenebilirdi. Şimdi, bunların hiçbiri zorunlu olarak geçerli değil.

YouTube İş Ortağı Programına Dahil Olmayan Videolardaki Reklamlar İçerik Üreticilerine Gelir Sağlamayacak

YouTube'un yeni para kazanma stratejisi, daha fazla içerikte daha fazla reklam anlamına gelir. YouTube'da bulunan tüm videolarda reklam olacak. Fakat bu reklamların içerik üreticilerine yardımcı olmayacağını bilmek can sıkıcı bir durum olabilir.

Geçmişte, insanlar YouTube reklamlarından şikayet ettiğinde, bu paranın bir kısmının içerik üreticilere daha iyi içerik üretmelerine izin verdiği gerekçesiyle YouTube'u savunmak kolaydı. Artık YouTube, İş Ortağı Programında yer almayan videolardan para kazanacağına göre, YouTube platformdaki tüm içeriklerden para kazanabilecek.

Artan Gelir, YouTube'un Yeni Özellikleri Finanse Etmesine Yardımcı Oluyor

YouTube'un daha fazla para kazanması için bazı sağlam nedenleri var. İş Ortağı olmayan videolardan para kazanma ne kadar can sıkıcı olsa da, YouTube'un ortaklara giden parayı kesmeden daha fazla para kazanmasına olanak tanır.

Örneğin, YouTube videolarda otomatik çeviriyi test ediyor . Bunun gibi hizmetler YouTube'u daha erişilebilir ve eğlenceli hale getirir, ancak ücretsiz olarak gelmezler. YouTube daha az reklama sahipken, otomatik çeviri ve hatta altyazı ekleme gibi hizmetler de sunmuyordu, artık bunu doğal kabul etmeliyiz.

Muhtemelen Aynı Seviyede YouTube İzlemeye Devam Edersiniz

Bu yeni pazarlama stratejisinin YouTube'u olumsuz etkilemesi olasıdır. Reklamlar çok fazla arttırılırsa, insanlar kullanımı azaltabilir ve YouTube bu gelir artışını kaybedebilir.

Ancak, YouTube'un değişen para kazanma politikasından çok fazla şikayet etmeden önce, ücretsiz hizmeti kullandığınızda gerçekten elde ettiğiniz her şeyi tekrar düşünün ve gerçekten buna değip değmediğine kendiniz karar verirsiniz.
Daha yeni Daha eski