Twitch Nasıl Para Kazanıyor?

Twitch yayın platformları arasında lider bir platformdur, peki Twitch nasıl para kazanıyor?

Çevrimiçi yayınlar söz konusu olduğunda, Twitch gibi başka hiçbir platform hakim değildir. 2011 yılında Justin Kan, Emmett Shear ve Kevin Lin tarafından kurulan Twitch, sadece oyuncuları değil Jeff Bezos'u da kendine çekecek kadar büyüdü.

Şirket, lansmanından sadece üç yıl sonra Amazon tarafından 2014 yılında satın alındı ​​ve bugün platformunda binlerce kanala ev sahipliği yapıyor.

Twitch ve Çevrimiçi Akış

Twitch, kurucu ortak Justin Kan'ın günlük hayatını yayınlayan vlog benzeri bir platform olan Justin.tv'nin bir parçası olarak başladı. Twitch kısa sürede Justin.tv'yi geride bıraktı ve şirket tamamen bugünkü adıyla yeniden markalaştı.

Twitch'in ana demografisi video oyun topluluğudur, ancak popülaritesi aynı zamanda YouTuber'ları, etkileyicileri ve diğer izleyicileriyle platformda etkileşim kurdu.

Twitch'in İş Modeli

Reklamsız Discord'un aksine, Twitch'in çok kazançlı bir gelir getirici iş modeli var. Twitch'in dört ana gelir akışı vardır: abonelikler, reklamlar, platform içi para birimi ve ürün satışları.

1. Abonelikler

Twitch'e kaydolmak ücretsizdir. Ancak platformun bir de abonelik modeli var. Şirket, favori yayıncılarına daha fazla destek vermek isteyen kullanıcılar için üç kademeli ücretli seçenek sunuyor .

Aşağıda, seçebileceğiniz abonelik katmanları bulunmaktadır:

Kademe 1: Aylık 4,99 ABD doları.

Kademe 2: Ayda 9,99 ABD doları.

Kademe 3: Ayda 24,99 ABD doları.

İLGİLİ İÇERİK
Twitch, Yerel Abonelik Fiyatlandırmasına Geçiyor: Türkiye Yeni Abonelik Fiyatı

Her abonelikle, bir yayıncının kanalındaki bir dizi ek özelliğe erişebileceksiniz. Bunlar büyük ölçüde yayıncının sunduklarına bağlıdır, ancak genellikle özel ifadeler, reklamsız görüntüleme ve özel kanal rozetleri gibi şeyleri içerir. Twitch, her abonelik paketinden %50 alır.

2. Reklamlar

Çoğu Twitch yayıncısı, önceden kaydedilmiş videolarının başına reklam ekler. Bunun geliri, Twitch'in bir yayıncıya kanallarındaki reklamın 1.000 görüntülemesi başına ödeyeceği para olan bin başına maliyet (BGBM) performansına göre hesaplanır.

Twitch'in her reklamdan tam olarak ne kadar aldığı yayıncıdan yayıncıya değişir; Twitch, bir anlaşma yapmak için her yayıncıyla yakın bir şekilde çalışır. Reklam gelirini de etkileyecek diğer faktörler arasında reklam alanı, reklamın anahtar kelimeleri ve şirketin içinde bulunduğu sektör yer alır.

3. Bitler

Twitch, platforma özgü bir dijital para birimi olan Bit'e sahiptir. Bit'ler, kullanıcıların en sevdikleri yayıncılara desteklerini ve coşkularını daha ilgi çekici bir şekilde ifade etmelerini sağlayan ifadeler olan Cheer'i satın almalarına olanak tanır.

Twitch, bir kullanıcının satın almayı planladığı Bit sayısı için farklı fiyatlar sunar. Bir akışta ne kadar çok Bit kullanılırsa, o kadar çok Cheer alırlar ve bir kullanıcı o kadar fazla görünürlük kazanır. Twitch ayrıca yayıncılara izleyicilerden aldıkları her ücret için pay vermektedir.

4. Ürün Satışları

Ana şirketi Amazon olduğundan, Twitch'in platformun hayranları için çeşitli ürünler sunması şaşırtıcı değil. Twitch'in resmi Amazon mağazasına "Loot Cave" denir ve Twitch temalı dış giyim, aksesuar ve hediye kartları satın alabilirsiniz.

Mağaza dünya çapında açıktır, bu nedenle ABD dışında ikamet ediyorsanız satın alamama konusunda endişelenmenize gerek yoktur. ABD'de bir Amazon Prime müşterisiyseniz, iki günlük ücretsiz gönderimden de yararlanabilirsiniz.

Twitch Kârlı mı?

Kısaca, evet. Yukarıda gösterildiği gibi dört ana gelir akışından Twitch'in ticari olarak başarılı bir platform olduğu açıktır. Amazon, Twitch'i 2014'te tamamen nakit bir anlaşmayla 970 milyon dolara satın aldı ve 2015'te Amazon'un satın alınmasından sadece bir yıl sonra Twitch aylık 100 milyon izleyiciye ulaştı.

Bununla birlikte, platformdaki insan sayısı, en azından satın alma sonrası ilk birkaç yıl için, anlık karlara dönüşmedi. 2017 yılında Twitch'in 102,5 milyon dolarlık reklam geliri sağladığı tahmin ediliyordu. 2018'de Twitch, 230 milyon dolar getirdi. Her iki rakam da şirketin 500 milyon ila 600 milyon dolarlık hedefinden hala çok uzaktı.

Amazon, Twitch için resmi olarak gelir sayılarını yayınlamıyor, ancak şirket, 2020'de Twitch'in izleyicilerden 1,9 milyar saat izlenme kaydettiğini açıkladı.

Raporlar, Amazon'un nihayetinde Twitch'i önümüzdeki birkaç yıl içinde tek başına 1 milyar dolarlık reklam geliri elde etmeye zorlamayı umduğunu söylüyor. Platformdaki hem yayıncıların hem de izleyicilerin sürekli yükselişini göz önünde bulundurarak, Twitch çok yakında hedefine ulaşabilir.

Daha yeni Daha eski