Sosyal Alışveriş Nedir ve Sosyal Medyayı Nasıl Etkiliyor?

Sosyal alışveriş, kullanıcıların bir web sitesini ziyaret etmek zorunda kalmadan bu ağlarda alışveriş yapabilecekleri bir dizi büyük sosyal medya uygulamasının bir parçası haline geldi.

Bu değişikliklerin dayanağı kolaylık olsa da, sosyal medya deneyimini değiştiriyor.

Sosyal Alışveriş Nedir?

Sosyal medya uygulamaları, insanların ve şirketlerin ürünlerini doğrudan platformları aracılığıyla kullanıcılara satmalarına olanak tanıyan, iş konusunda daha bilgili hale geldi.

İLGİLİ İÇERİK
Instagram'da Can Sıkıcı Reklamlardan Nasıl Kurtulabilirsiniz?

Bu özellikler, işletmelere daha fazla satış yolu sağlar. Sosyal medya kullanıcıları için çevrimiçi alışverişi sorunsuz ve mobil cihazlara daha uygun hale getirir.

Bazı sosyal medya uygulamaları, tam ödeme deneyimi sunarak trende tam olarak eğilmedi, bunun yerine kullanıcılara ürünlerle etkileşime girme ve ürünleri keşfetmenin yeni yollarını sunuyor.

Peki hangi sosyal medya uygulamalarının alışveriş seçenekleri var ve bu uygulamaları nasıl etkiliyor?

Hangi Sosyal Medya Uygulamaları Alışveriş Özelliğini İçeriyor?

Sosyal alışveriş özellikleri, genellikle bölgesel kullanıma bağlı olarak uygulamalarda değişiklik gösterir. Bununla birlikte, sosyal alışveriş özelliklerini kullanan başlıca uygulamalar arasında Snapchat, Instagram, Facebook, TikTok ve Pinterest bulunmaktadır.

Snapchat

Snapchat alışverişi, AR deneyimlerine odaklanır. Ürünleri doğrudan uygulama içinden satın alamasanız da, sanal olarak bir şeyler deneyebilirsiniz

Markalar, ürünlerini izleyiciye sergilemek için AR lensleri kullanır. Oradan, satıcının mağazasına ulaşmaktan bir tık uzakta olacaklar. Snapchat'in kamerası, ürünleri taramanıza ve çevrimiçi olarak bulup satın almanıza da yardımcı olabilir.

Instagram

Instagram alışverişi, kullanıcıların kataloglara göz atmalarına ve alışveriş yapmalarına olanak tanır. Alışveriş, uygulamanın kullanıcı arayüzünde önceliklendirme bularak Instagram deneyiminin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Sosyal medya uygulaması, ekranın alt kısmındaki Etkinlik simgesini Alışveriş simgesiyle değiştirerek test etti.

Neyse ki, özellikle ilgilenmeyen kullanıcılar, Ayarlar sekmesinde Alışveriş simgesi olmayan eski sürüme geri dönebildiler.

Instagram'ın alışveriş özellikleri ile bir işletmenin akışında gezinirken beğendiğiniz ürünleri tıklayıp sepetinize ekleyebilir ve dakikalar içinde ödeme yapabilirsiniz. Buna ek olarak, Instagram kullanıcıları gönderilerde ve Hikayelerde ve hatta Reels'te ürün satın alabilirler.

Facebook

Facebook'un insanların doğrudan müşterilerine satış yapabilmesi için Facebook'ta mağazalarını oluşturmasına ve entegre etmesine olanak tanıyan Facebook Mağazaları vardır.

Bu platform, tüccarların alışveriş deneyimini sorunsuz hale getirmesi için perde arkası özelliklere sahiptir. Müşteriler için sohbet robotları ve Mağazalara doğrudan iletişim hatları ile destek sunar.

TikTok

TikTok'ta alışveriş, Çin'de kullanıma sunuldu ve bu özelliği 'Şimdi Satın Al' düğmesiyle dünyanın diğer yerlerinde de kullanıma sunmayı planlıyor.

TikTok kullanıcıları, uygulama üzerinden kendi ürünlerini de satabilirler.

Pinterest

Pinterest kullanıcıları, uygulamadaki bir özellik ile sabitlenmiş görsellerindeki ürünleri satın alabilirler. Esasen en sevdiğiniz şeyleri küratörlüğünü yapabilir ve ardından hepsini satın alabilirsiniz.

Resim bir ideali gösterse bile, uygulama karşılaştırabileceğiniz benzer ürünler için önerilerde bulunur.

Sosyal Alışveriş, Sosyal Medya Deneyimini Nasıl Etkiliyor?

Sosyal medya ağlarında doğrudan alışveriş, insanların bu uygulamaları kullanma ve deneyimleme şeklini değiştiriyor. Başlıca zorluklar, insanların ürün satın almadan önce e-ticaret kanalları yerine ilham almak için sosyal medyaya yönelmeleridir.

Çevrimiçi satın almalara benzer şekilde, daha hızlı tekrar satın alma işlemleri için ödeme ayrıntılarının kaydedildiği bir gizlilik endişesi unsuru da vardır. Ancak Facebook gibi şirketler sık ​​sık veri sızıntıları için manşetlerde yer alırken, sosyal alışveriş nedeniyle daha hassas veriler söz konusudur.

Ayrıca, bu platformların işletmelere normal kullanıcılardan daha fazla öncelik verdiğine dair bir endişe var. İşletmelerin, giderek ticarileşen bir alanda görüntülenecek daha fazla reklamla, müşterileri satın alma yapmaya ikna etmenin başka bir yolu daha var. Bununla birlikte, küçük işletmelerin çevrimiçi büyümesine yardımcı olmak için özellikle etkili olduğu kanıtlanmıştır.

Bununla birlikte, sosyal medya platformları aracılığıyla alışveriş yapanlar, mobil cihazlara öncelik veren bu deneyimlerin verimliliğini övüyor ve trendleri anında satın alma becerisinden yararlanıyor. İnsanlar bu uygulamaları kullandıkça, algoritma akışınızı uyarlayacak ve zevkinize göre öneriler sunacak ve alışveriş deneyimini kişisel olarak seçilmiş bir hale getirecektir.

İLGİLİ İÇERİK
Instagram'a Giriş Yapmadan Bir Hesabın Instagram Gönderileri Nasıl Görüntülenir?

Bu alışveriş kanalları da daha etkileşimlidir, çünkü insanlar örneğin beğeni ve yorum paylaşarak ve ardından desteğe veya hizmete ihtiyaç duyduklarında işletmelere doğrudan mesajlar göndererek ürünle etkileşim kurabilirler.

Sosyal Medya Alışverişlerinin Geleceği

Sosyal medya alışverişleri büyümeye devam ediyor ve büyük sosyal ağları hem ilham hem de kolaylıkla alışveriş için bir yer haline getiriyor.

Bu işlevsellik gelişmeye devam ettikçe, kullanıcılar sosyal medya deneyimlerinin bu özelliklerine daha da çok alışıyor.
Daha yeni Daha eski