PPC (Pay Per Click) Nedir ve Nasıl Çalışır?

PPC veya diğer adıyla Tıklama Başına Ödeme reklamcılığı, pazarlamacıların yalnızca reklamları çevrimiçi bir kullanıcı tarafından tıklandığında ödeme yapmalarına olanak tanır. Bu çevrimiçi reklamcılık modeli, pazarlamacıların arama motorunun sonuç sayfasının sponsorlu sonuçlar bölümünde reklam göstermelerini sağlar.

Doğru anahtar kelimeler ve hedef kitle kriterleri karşılandığında görünmek için, reklamverenler bir tıklamanın algılanan değerine teklif verir. Reklam, sonuçlar sayfasındaki sponsorlu bağlantılarda görüntülenir ve reklam tıklandığında küçük bir ücret alınır. Dolayısıyla, Tıklama Başına Ödeme terimi en popüler PPC reklam programları  olan Google, Bing, Facebook ve Yahoo Search Marketing tarafından sağlanmaktadır.

PPC Nedir?

PPC, reklam verenlerin reklamlarına her tıklandığında bir ücret ödediği ücretli bir çevrimiçi reklamcılık modelidir. Pazarlamacılar reklamlar oluşturur ve ardından çevrimiçi açık artırmada belirli arama ifadeleri için teklif verir. Bu, reklamlarını arama motoru sonuç sayfasında göstermelerini sağlar.

Bir reklam tıklandığında, ziyaretçiyi bir açılış sayfasına veya web sitesine gönderildiğinde, küçük bir ücret alınır. Esasen, bir kayıt veya satış olsun, dönüşümle sonuçlanacak olan, web sitesi ziyaretleri satın almanın hedeflenmiş bir şeklidir.

Farklı PPC reklam türleri, arama ağı reklamlarını, yerel arama reklamlarını, görüntülü reklamları ve yeniden pazarlamayı içerir. Bu reklamlar web sayfalarında, sosyal medya platformlarında, web sayfalarında ve mobil uygulamalarda gösterilebilir. Genellikle etraflarındaki içeriğe benzerler. Örneğin, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya kanallarındaki reklamlar, organik gönderilerle aynı formata sahiptir ancak “Sponsorlu” veya “Tanıtılan” olarak işaretlenmiştir.

PPC Nasıl Çalışır?

Tıklama Başına Ödeme reklamcılığında verilen reklamlar, Reklam Açık Artırması olarak bilinen bir teklif verme sistemine tabidir. Arama motorları sonuç sayfasında görünen reklamların geçerliliğini ve alaka düzeyini belirlemek için büyük arama motorları tarafından takip edilen otomatik bir süreçtir.

Açık artırmada, reklamverenler işletmeleriyle alakalı anahtar kelimeler için teklif verir. Bunlar, reklamlarını "tetiklemek" veya görüntülemek istedikleri arama terimleridir. Örneğin, işiniz kampçılık üzerineyse, "en iyi uyku tulumları" anahtar kelimesine teklif vermek isteme mantığı ile çalışır.

Doğru hacme ve ortalama tıklama başına maliyete sahip alakalı anahtar kelimeleri bulmak için anahtar kelime arama araçları kullanın.

Alakalı anahtar kelimelere sahip olduğunuzda, bir reklam oluşturun ve bunu arama motoru platformunda kurun. Reklamların tetiklenmesini istediğiniz anahtar kelimeleri ekleyin.

Reklamlarının, arama sonuçlarının reklam bölümünde ne kadar yüksekte gösterileceğine ilişkin teklifleri belirleyin. Reklam platformu, teklif fiyatının yanı sıra, hangi reklamın en yüksek konum için uygun olduğunu belirlemek için kalite puanı ve reklam uzantıları gibi faktörlere de bakar. Örneğin, kalite puanı, reklam alaka düzeyine, açılış sayfası deneyimine ve tıklama oranına dayalı olarak reklamınızın kalitesini özetler.

Bir kullanıcı arama sorgusunu gönderdiğinde, arama motoru tarafından Reklam Açık Artırmasına dayanan karmaşık bir algoritmik hesaplama yapılır. Bu hesaplamaların sonuçları, görüntülenen reklamları, sıralarını ve hangi reklamveren tarafından belirlenir.
Daha yeni Daha eski