Google Adwords Nedir? Nasıl Çalışır?

Google AdWords, reklamverenlerin reklamlarını Google'ın arama motoru sonuç sayfasında görüntülemesine olanak tanıyan bir tıklama başına ödeme çevrimiçi reklamcılık platformudur. İşletmeler, hedeflemek isteyen anahtar kelimelere dayalı olarak, reklamlarının arama sonuçları sayfasının en üstünde yer almasını sağlamak için ödeme yapar. Platform, tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığıyla çalıştığından, yalnızca bir ziyaretçi reklamınızı tıkladığında ödeme yapmanız gerekir.

Google AdWords pazar yerleri, insanların tıklamalar için teklif verdiği bir açık artırma gibi çalışır. Ancak, en yüksek teklifin kazanması gerekli değildir. Google, paranın yanı sıra, reklamları tıklayan kişilerin mümkün olan en iyi deneyimi yaşamasını sağlamak için kalite puanını da dikkate alır.

Google Adwords Nedir?

Google AdWords , işletmelerin dünya çapındaki müşterilere ulaşmasına ve işlerini büyütmesine yardımcı olan en büyük çevrimiçi reklam platformlarından biridir. Bu tıklama başına ödeme ağı aracılığıyla, reklamcılar anahtar kelime aramalarına, ülke ve cihaz türüne göre kullanıcıları hedeflemesi ve reklamlarını ürün veya hizmetleriyle ilgilenen kullanıcılara sunması için Google'a ödeme yapar.

Google Reklam Ağları Nedir?

Google AdWords, işletmelerin kullanıcıları iki ana ağda (arama ve görüntülü reklam ağı) hedeflemesine olanak tanır.

Arama ağında, reklamverenler ilgili anahtar kelimeler için teklif verir. Bu onlara, reklamlarını, bu anahtar kelimeleri bir arama sorgusunun parçası olarak Google'a giren kullanıcılara göstermelerini sağlar. Ücretli arama sonuçları genellikle sayfanın üstünde ve altında görüntülenir, yanlarında küçük bir reklam simgesi bulunur.

Görüntülü reklam ağı ise reklam verenlere banner reklamlarını Google ağının bir parçası olan web sitelerinde gösterme şansı sunuyor.

Reklam Sıralaması Nedir?

Google AdWords sistemi esas olarak, reklamverenin belirli bir reklam konumunu güvence altına almak için AdWords sistemine bir 'teklif' verdiği canlı bir açık artırmadır. Diğer reklamverenlerin rekabetine ve fiyat teklifine bağlı olarak, reklamveren ya istenen konumu alır ya da daha düşük bir konumla ilgilidir.

Ancak gerçek reklam konumunuz, maksimum teklifinizin kalite puanınızla çarpımı olan iki faktör tarafından belirlenir.

Maksimum teklif, görüntüleyenler reklamınızı tıkladığında ne kadar ödemek istediğinizi ifade ederken, kalite puanı, bir reklamın ne kadar iyi optimize edildiğini, açılış sayfasının kalitesini, beklenen tıklama oranınızı ve reklamınızın arama yapanlarla alaka düzeyini ifade eder. . Reklam sıralamanız ne kadar iyi olursa, reklamınız google arama sonuçlarında o kadar yüksek gösterilir.

Yüksek kaliteli reklamlar ve iyi performans gösteren AdWords kampanyaları da Google tarafından indirimli tıklama başına maliyetler, daha yüksek reklam sıralaması konumları ile ödüllendirilir ve organik listelerin üzerinde en üst sıralarda gösterilme olasılıkları daha yüksektir.

Google Reklamları Gerçekten Çalışıyor mu?

Google Ads, büyük ve küçük her tür işletme için çalışabilir. Doğru yönetildiğinde, nitelikli, pazardaki potansiyel müşterileri hedefleyebilen uygun fiyatlı bir reklamcılık biçimidir.

  • Google Ads'ün sizin için çalışmasını sağlamanın anahtarı, ücretli aramanın, teklif stratejilerinin, anahtar kelime araştırmasının, hesap yapısının vb. tüm ayrıntılarını anlamaktır.
  • Her bir kampanya için ne kadar harcayabileceğinizi belirleyin, günlük bütçenizi buna göre belirleyin ve harcamayı takip edin.
  • Daha alakalı tıklamalar elde etmek için anahtar kelime araştırmanızı yapın ve daha yüksek tekliflerde kelime öbeği ve tam anahtar kelimeler için teklif verin.
  • Reklamları oluştururken, alakalı olduklarından ve izleyicinin tıklaması için yeterince cazip olduklarından emin olun.
  • Bir sayfanın varyasyonlarını denemek için A/B testleri çalıştırarak açılış sayfalarınızı optimize edin.
  • Markanızı güçlendirmek için yeniden pazarlamayı deneyin.

Google AdWords'ün verdiğiniz paraya değip değmediğini hâlâ merak ediyorsanız, küçükten başlamak, sonuçlara göre ayarlama yapmak ve kampanyalarınız uygun fiyatlı ve kârlı satışlar sağlıyorsa ikiye katlamak en iyisidir.
Daha yeni Daha eski