Discord Reklamlar Olmadan Nasıl Para Kazanıyor?

Video oyunları oynayan herkes Discord'a yabancı olmayacaktır. 2015 yılında Jason Citron ve Stanislav Vishnevsky tarafından başlatılan platform şu anda her ay 140 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip ve yaklaşık 7 milyar dolarlık bir piyasa değerine sahip sanal sohbet ve iletişim hattıdır.

Discord'un hızlı büyümesinin en büyük nedenlerinden biri reklamsız olması gerçeğine bağlanabilir. 

İnsanların Discord'u neden sevdiğini anlamak için, en başta onu bu kadar popüler yapan şeyin ne olduğunu anlamak gerekir. Discord, anlık mesajlaşma, sesli ve görsel iletişim ve yayın akışını tek bir çatı altında birleştirir. Skype ve Slack gibi. Aynı anda sosyalleşmek (neredeyse) ve bir tür çevrimiçi aktiviteye katılmak isteyen herkes için mükemmel bir platformdur.

Oyuncular kısa süre sonra birbirleriyle iletişim kurmak için Discord'a akın etti ve hızla şirketin baskın tüketici tabanı haline geldi. Ancak özellikleri sayesinde Discord, o zamandan beri farklı topluluklardan ve alt kültürlerden meraklıları başarılı bir şekilde kendine çekmiştir.

Müzikten eğlenceye, eğitimden bilim ve teknolojiye kadar aklınıza gelebilecek hemen hemen her konu için bir Discord sunucusu var. Örneğin; Animal Crossing, anime serisi Naruto, lise öğrencileri için Uluslararası Bakalorya (IB) sertifikası ve Python programlama dili  sahip olduğunuz herhangi bir ilgi veya hobi, muhtemelen zaten ona adanmış bir sunucu var.    

Discord'un İş Modeli

Discord, bir 'freemium' iş modeli üzerinde çalışır. Bu, platformun herkesin indirmesi ve kullanması için ücretsiz olduğu, ancak ek bir premium abonelik mevcut olduğu anlamına gelir. İki ana gelir akışına sahiptir.

Ana gelir akışı, premium aboneliği olan Discord Nitro'dur. Platformda 7/24 sohbet eden ve yayın yapan Sadık Discord kullanıcıları, gelişmiş bir kullanıcı deneyimi için yükseltilmiş özelliklerle birlikte gelen Discord Nitro'yu düşünmek isteyebilir. Bu özellikler arasında HD kalitesinde video akışları, daha büyük dosya yükleme boyutu ve kişiselleştirilmiş avatarlar ve etiketler bulunur.

Discord Nitro, aylık 9,99 ABD Doları veya yıllık 99,99 ABD Doları tutarındadır. Ayrıca, Nitro Classic adlı Discord Nitro'nun ayda 4,99 ABD Doları veya yılda 49.99 ABD Doları tutarında para tasarrufu sağlayan bir sürümü vardır.

Ekim 2018'de Discord, Microsoft'un Xbox Game Pass'ına benzer şekilde kendi oyun mağazası Nitro Games'i başlattı . Aboneler, oyunları bir kitaplığa indirebilir ve istedikleri zaman cihazlarına yükleyebilirler. Ancak, Ekim 2019'da, lansmanından sadece bir yıl sonra Discord, Nitro Games'i kapattı.

Kısa bir süre sonra, Discord ikinci gelir akışıyla geldi. Nitro Games'i askıya aldıktan sonra, oyun geliştiricilerin kendi oyunlarını geliştirebilecekleri ve bunları yalnızca Discord'da dağıtabilecekleri bir Geliştirici Portalı tanıttı. Satılan her oyunun %90'ı geliştiricilere geri döner ve Discord %10'unu alır.

Bunun dışında Discord'un gelir getiren başka bir yolu yoktur. Tamamen reklamsız ve açılır penceresiz bir platformdur. Yazılı olarak, şirketin resmi mal mağazası hala geliştirme aşamasındadır.

Discord Para Kazanıyor mu?

Milyonlarca aktif kullanıcısı olan bir platform için Discord'un gelir kaynakları biraz yetersiz görünüyor. Peki, şirket kendini sürdürmek için gerçekten yeterli para kazanıyor mu? Ve ne kadar?

Discord'un başarısı, risk sermayesi firmalarının ve büyük teknoloji oyuncularının dikkatini çekmeyi başardı. Son birkaç yıldır, faaliyetlerine devam etmesine izin veren mega şirketlerden fon sağladı. Discord, 2016'dan 2019'a kadar WarnerMedia (eski adıyla TimeWarner) ve Tencent dahil olmak üzere teknoloji devlerinden ve yatırım gruplarından milyonlar topladı.

Şirket, 2016'da 5 milyon dolar, 2017'de 10 milyon dolar, 2018'de 30 milyon dolar ve 2019'da 45 milyon dolar gelir elde etti. 2020'de geliri üç katına çıkarak 130 milyon dolara ulaştı. Ancak, Wall Street Journal'a göre etkileyici rakamlarına rağmen Discord, hala kârlı olmadığını itiraf etti.

Mart ayında Discord'un olası bir satın alma için Sony ve Microsoft ile görüşmelerde bulunduğu bildirilmişti. Microsoft'un şirkete 10 milyar dolar teklif ettiği bildirildi, ancak kurucu ortak ve CEO Jason Citron ayrıca diğer ilgili taraflardan "çok sayıda teklif aldıklarını" söyledi. Bazı basında çıkan haberler, şirket tarafından teyit edilmemiş olmasına rağmen, Discord'un bir halka arz olabileceğini de ortaya koydu.

Discord Toplulukları Bağlamaya Devam Ediyor

Discord hala reklamsız modelini satmadan para kazanmanın yollarını bulmaya çalışsa da, yaygın cazibesinin yakın zamanda durmayacağı açık. Yakın zamanda Discord, üniversite ve lise öğrencilerine kendini tanıtmaya başladı. Öğretmenler tarafından başlatılan grup öğrenimi sunucuları da ortaya çıkmaya başladı.
Daha yeni Daha eski