Youtube, Shorts İçerik Üreticilerine 100 Milyon Dolar Fon Sağlayacak

Google'ın TikTok rakibi YouTube Shorts, içerik üretimini artırmak ve rakipleriyle daha iyi rekabet edebilmek için 2021 ve 2022 boyunca içerik üreticilere 100 milyon dolar ödeyecek.

YouTube Shorts Fund Açıklandı

YouTube'un Resmi Blogu'ndaki bir gönderiye göre, YouTube Shorts Fund (Youtube Shorts Fonu) artık mevcut.

Shorts'da orijinal videoları olan YouTube içerik üreticileri, en ilgi çekici içerikleri için parasal ödüller alacak. Google, fonun 2021 - 2022 döneminde dağıtılacağını söylüyor. Yeni girişim, Shorts için daha uzun vadeli bir para kazanma modeli oluşturmaya yardımcı olacak.

YouTube Shorts , Mart 2021'de ABD'de kullanıma sunuldu. Google, şu anda ABD ve Hindistan'daki herkesin kullanımına açık olan YouTube Shorts Fund'ın önümüzdeki birkaç ay içinde küresel olarak başlatılmasının planlandığını söylüyor.

YouTube Shorts İle Para Kazanılabilecek

YouTube, her ay binlerce içerik üreticiyi belirli şartlara göre ödüllendirecek.

Bununla birlikte, Google, ödemeleri almak için belirli eşikleri ve içerik oluşturucuların aynı ödeme döneminde birden fazla ödeme alıp alamayacağı gibi diğer önemli ayrıntıları henüz ayrıntılandırmadı. Ayrıca dağıtılacak fonun, YouTube Shorts'un Instagram Reels veya TikTok gibi rakip platformlarda orijinal içerik yayınlayan içerik üreticilerine karşı nasıl bir davranış oluşturacağı da şimdilik belirsiz.

Ancak şimdilik bilenen şey, YouTube Shorts'da orijinal videolar yayınlayan tüm içerik üreticilerin, yalnızca YouTube İş Ortağı Programındakiler değil, diğer içerik üreticilerinin de ödül almaya uygun olabilmesidir. YouTube Shorts Fonu önümüzdeki aylarda tüm dünyada kullanıma sunulacak ve Google, fonun lansmanı hakkında yakın zamanda daha fazla bilgi paylaşacağına söz verdi.

YouTube Shorts'a Gelen Yeni Özellikler

YouTube, tüm Shorts içerik üreticilerine yeni bir remix ses özelliğini genişletecek. Bu, içerik üreticilerinin YouTube ayarlarında içeriklerinin YouTube Shorts'da kullanılmasına izin veren seçeneği etkinleştirmesi koşuluyla, kendi Shorts videolarınızda diğer YouTube videolarındaki sesleri kullanmanıza olanak tanır.

İçerik üreticiler, Shorts videolarına altyazı ekleyebilir ve Shorts kamerasıyla 60 saniyeye kadar kayıt yapabilir. İsteğe bağlı olarak telefonlarından bu kayıtlara klipler ekleyebilir.

YouTube Shorts, doğru kısa biçimli videoları renklendirmek için temel filtreleri destekler ve gelecekte daha fazla efekt gelmesi bekleniyor. Son olarak, YouTube, hizmetten para kazanmanın başka bir yolu olarak Shorts reklamlarını test etmeye başlayacak.

Kısa İçerikli Videolar Kazançlı Bir İş Modeline Dönüşüyor

YouTube, son üç yılda içerik oluşturuculara, sanatçılara ve medya şirketlerine 30 milyar dolardan fazla ödeme yaptı. Yeni YouTube Shorts Fund ile Google, doğru yönde bir adım attı.

Bu hizmetler aynı zamanda içerik üreticilere çalışmalarını finanse etmelerine yardımcı olmak için para dağıtıyor.

Örneğin Snapchat, en çok izlenen videolar için günde 1 milyon dolar ödüyor. Instagram Reels, en büyük TikTok yıldızlarına kazançlı anlaşmalar sunuyor ve TikTok'un kendi 200 milyon dolarlık İçerik Oluşturucu Fonu, önümüzdeki üç yıl içinde yalnızca ABD'de 1 milyar dolara kadar yükselecek.
Daha yeni Daha eski