Instagram Kişisel, İşletme ve İçerik Üretici Hesapları: Farkları Nelerdir?

Instagram'da üç farklı hesap türü vardır: Kişisel, İşletme ve İçerik Üretici. Hangisini kullanmanız gerektiği, Instagram'ı nasıl kullanmayı planladığınıza bağlıdır.

Instagram Kişisel Hesap Nedir?

Bir Instagram Kişisel Hesabı, herkes için varsayılan olarak normal hesaptır. Bir Instagram hesabınız varsa ve bunu kendiniz değiştirmek için hiçbir şey yapmadıysanız, Instagram'da bir Kişisel Hesabınız var demektir.

İLGİLİ İÇERİK
Instagram Reels Nedir? Instagram Reels Tiktok Klonu mu?

Kişisel Hesapların büyük bir avantajı var: Kişisel hesapları özel olarak ayarlayabilirsiniz. Bu, yeni takipçileri onaylamanız gerektiği ve yabancı kişilerin fotoğraflarınızı gözden geçiremeyeceği anlamına gelir. Instagram hesabınızı özel olarak ayarlamanız gerekmese de bu seçeneğin olması güzel, isteğe bağlı olarak ayarlayabilirsiniz.

Instagram İşletme Hesabı Nedir?

Instagram İşletme Hesapları, iki tür profesyonel hesaptan biridir. Bireyler yerine işletmeler ve çevrimiçi mağazalar gibi gerçek işletmeler için tasarlanmıştır.

Genel olarak, bir İşletme hesabı, bir Kişisel hesap gibidir. Yine aynı şekilde fotoğraflar gönderebilir, Hikayenizde bir şeyler paylaşabilirsiniz. Ancak İşletme hesabında bazı ayrıcalıklar bulunur.

İşletme hesaplarına özgü birkaç özelliğe erişiminiz vardır:

  • Paylaştığınız şeylerin erişimini, takipçilerinizin büyümesini ve benzerlerini görmenizi sağlayan istatistikleri ve analizleri görüntüleyebilirsiniz.
  • Gönderileri tanıtabilir veya reklam yayınlayabilirsiniz.
  • Bir çevrimiçi mağazaya bağlı alışveriş gönderileri oluşturabilirsiniz.
  • Daha sonra yayınla gibi özellikleri kullanarak yayınları otomatik olarak planlayabilirsiniz.
  • Sıralanabilir bir mesaj gelen kutusuna sahip olursunuz.
  • Profilinizde bir "İletişim" düğmesi ve işletme kategorisine sahip olursunuz.

Instagram İşletme Hesaplarının bir tuhaf özelliği, pazarlamanızda Facebook kullanmıyor olsanız bile, reklam yayınlamak veya ürün satmak için profilinizi bir Facebook Sayfasına bağlamanız gerekmektedir.

Instagram İçerik Üretici Hesabı Nedir?

Instagram İçerik Üretici Hesapları, diğer bir Instagram profesyonel hesabı türüdür. Mantıken Kişisel ve İşletme Hesapları arasında yer alırlar. Kamuya mal olmuş kişiler, YouTuber'lar, ve benzeri kişiler için tasarlanmıştır.

Bir İçerik Üretici Hesabı ile şunları yapabilirsiniz:

  • Reklamlar yayınlayın, gelen kutunuzu sıralayın ve bir İşletme Hesabında olduğu gibi alışveriş gönderileri oluşturun. Fakat gönderileri planlayamazsınız.
  • Profilinizdeki iletişim bilgilerinizi ve işletme kategorinizi Kişisel Hesap gibi görünecek şekilde gizleyin.

Bir İşletme Hesabında olduğu gibi, reklamları yayınlamak veya alışveriş yapılabilir gönderiler oluşturmak istiyorsanız, yine İçerik Üretici Hesabını bir Facebook Sayfasına bağlamanız gerekir.

Hangisini Hesap Türünü Kullanmalısınız?

Instagram'ın Profesyonel Hesapları, Instagram'ı pazarlama planlarının bir parçası olarak kullanan ve reklam yayınlayıp ürün satmak isteyen veya sıralı bir gelen kutusu ve analitiğe sahip olacak kadar büyük takipçilere sahip kişiler için tasarlanmıştır.

İLGİLİ İÇERİK
Instagram vs Instagram Lite: Farkları Nelerdir?

Çoğu insan için, ihtiyacınız olan tek Instagram hesabı Kişisel Hesaptır. Yalnızca 100 veya 200 takipçiniz varsa, analizler ve istatistikler sizin işinize yaramaz ve sizi bir Facebook Sayfası kurma zahmetinden kurtarır. Hesabınızı istediğiniz zaman özel olarak değiştirebileceğinizden çok daha iyi bir özelliktir.
Daha yeni Daha eski