iPhone veya iPod Şarj Olmuyor Sorunu Çözümü


iPhone veya iPod cihazınızın şarjı bitti ve şarj olması için prize taktınız ve tekrar şarjdan almaya geldiğinizde şarj olmadığını görürsünüz. Peki bu nasıl oldu? Pek çok şey ters gitmiş olabilir. Bu makalemizde şarj almayan Apple cihazlarının şarj almama sorununun neden olabileceğine bir göz atalım.

Başka Şarj Cihazı ile denemek

Sorunu çözmenin en mantıklı ve öncelikli yolu cihazınızın mı yoksa şarj aletinizin mi sorunlu olduğunu öğrenmektedir. Bunun için çalıştığına güvendiğiniz ve yeni olan bir aksesuar yani şarj aleti alarak cihazına bağlayıp şarj olup olmadığını belirlemektir.


Bi işlemi yaptıktan sonra eğer telefonunuz şarj oluyorsa, sorun eski şarj aletinizdedir. 

Bu temel tekniği denediyseniz ve bu şekilde sorunu çözemediyseniz ve telefonunuz yine şarj almıyorsa aşağıdaki bazı sorun çözümlerine detaylı olarak bir bakalım.

Cihazı yeniden başlatmak

Apple'ın iOS yazılı bazen programlar arasında geçiş yaparken hatalar yapabiliyor. Hatalar neticesinde bazen cihazının şarj işlemleri konusunda kafası karışabiliyor. Bazen pil yazılımı çöküyor ve doğru çalışmıyor. Bunun geçiçi olarak düzeltmenin en kolay yolu cihazınızı yeniden başlatmaktır.


İPhone X veya iPhone 11'de , "Kapatmak için Kaydır" ekranı açılana kadar yan düğmeyi ve ses kısma düğmelerinden birini aynı anda basılı tutun. Telefonu kapatmak için düğmeleri bırakın ve parmağınızı ekranda kaydırın.

İPhone 8 veya önceki modellerinde , "Kapatmak için Kaydırın" ekranı açılana kadar yan düğmeyi basılı tutun. Telefonu kapatmak için yan düğmeyi bırakın ve parmağınızı ekranda kaydırın.

İPhone SE, 5 veya önceki modellerde , "Kapatmak için Kaydırın" ekranı açılana kadar üst düğmeyi basılı tutun. Telefonu kapatmak için düğmeyi bırakın ve parmağınızı ekranda kaydırın.

Ekran karardığında, ekranın ortasında Apple logosu görünene kadar yan düğmeye basmaya devam edin.

Telefon tamamen açıldıktan sonra, telefonunuzu şarj etmeyi deneyin ve çalışıp çalışmadığını deneyin.

Bu işlemde başarısız olduysa bu kez ilk yapılması gereken yazılım güncellemesi yapılmasıdır. Bunun için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

iPhone işletim sisteminizi güncelleyin

iOS işletim sistemindeki cihazlarınızda pil yazılımını kontrol eden yazılımlarda hata olabilir. İşletim sisteminizi son sürüme güncellemek bu yazılımların düzeltilmesini ve yenilemesini sağlar.


Cihazınızı bir sonraki sürüme güncellemek için pilinizin en az %60 oranından yüksek olması gerekir. Bunun amacı güncelleme esnasında telefonun şarjı bitmesi durumunda güncellemenin eksik yüklemesi ve telefona zarar verme riskinin olmasıdır.

Pil Ömrü konusunda sıkıntı yaşamıyorsanız iPhone cihazınızı güncellemek için;

Ayarlar > Genel > Yazılım Güncelleme bölümüne gidin. Eğer güncelleme var ise güncellemeyi gerçekleştirin ve telefonun yeniden başlamasını bekleyin ve ardından güncelleme bittikten sonra telefonuzu şarj cihazını bağlayarak şarj olup olmadığını kontrol edin.

Şarj kablonuzu kontrol edin

Telefonuzun yeniden başlattınız, güncellemeleri yaptınız ve bir yedek şarj aletiniz yok ise bu kez kontrol edilmesi gereken durum fiziki donanım yıpranmalarıdır.

Hasar görmüş iPhone Şarj Aleti


Şarj kablosunu kontrol ederken dikkat edilmesi gerekenler başlıca şunlardır;

  • Kablo konektörleri yıpranmış veya kırılmış mı?
  • Kablo boyunca herhangi bir yerde plastik kaplamalardan gözüken açık elektronik aksam var mı?
  • Kablo bükülmüş, katlanmış veya keskin bir açıyla yamulmuş mu?
Eğer yukarıdaki kontrollerden bir tanesinde cevabınız evet ise hasarlı olan kabloyu elektronik atık olarak değerlendirerek geri dönüşüme teslim edin.

Son olarak şarj kablonuz ile telefonunuzun birbirine bağlandığını noktadaki konektördeki altın renkli temas noktalarını kontrol etmeyi unutmayın. Kirli veya rengi değişmiş olabilir. Bunu temizlemek için kurşun kalem ile yazdıklarımızı sildigimiz standart silgiler ile silerek temizlik işlemini yapabilirsiniz. Silgi metal kontaklara zara vermeden kiri silecek kadar aşındırıcıdır. Temizlik işlemini yaptıktan sonra telefonu tekrar şarj aletine bağlayarak şarj olup olmadığını kontrol edelim.

Şarj yuvanızı kontrol edin

Pantolon ceplerinizde genelikle tüy ve tozlar birikir. Bu biriken toz ve tüyler zamanla telefonunuzun şarj girişine dolar ve bu sayede oluşan tiftikler telefonunuzun şarj girişi ile şarj aletinin tam oturmamasını sağlar. Bu anlamda fiziki olarak bağlantıyı engeller.

iPhone 5S şarj yuvası temizlik örneği


Bunun çözümü için Tahta veya plastik ile örneğin bir kürdan gibi küçük uçlu nesneler ile telefonunuzun şarj girişini temizleyebilirsiniz. Eğer tahta veya plastik bir cisim ile temizlemiyorsanız, şarj yuvalarına zarar verebilirsiniz. Eğer tüm bunları yapmaktan korkuyorsanız telefonunuzu servise vererek, temizlemesini isteyebilirsiniz.

Bu işlemlerin dışında genel olarak yapılan hatalardan bir tanesi basınçlı hava püskürtmektir. Basınçlı hava toz ve toz tanelerini daha da yukarı itecektir. O nedenle hata tutma işlemi yapmayın.

Riske girmeyin

Yukarıdaki tüm işemleri yaptıysanız ve yinede telefonunuz şarj almıyor ise Apple destek ile iletişime geçebilir veya Yetkili Servise götürerek kontrol ettirebilirsiniz.
Daha yeni Daha eski