"Hikayeler" Nedir? Neden Tüm Sosyal Ağlarda Hikayeler Var?


Günümüzde neredeyse her kullanıcı artık bir sosyal ağın üyesi. Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat ve hatta Google olsun, tüm platformlarda yaygın olan bir şey var: Hikayeler. Peki bu Hikayeler nedir ve nasıl bu hale geldi?

Sosyal ağların genel olarak kendilerine özgü amaçları vardır. Facebook, aile ve arkadaşlarla iletişimde kalmanızı sağlıyor, Twitter düşüncelerinizi paylaşmak için harikadır ve Instagram, fotoğraf yayınlamak için mükemmeldir. Farklılıklarına rağmen, tüm bu platformlarda aynı şekilde çalışan "Hikayeler" sistemi vardır.

Hikayeler Nedir?

"Hikayeler" özelliğini ilk tanıtan sosyal ağ 2013 yılında Snapchat'ti. Bu özellik, kullanıcıların kısa videolar ve fotoğraflar yüklemelerine izin veriyor ve bunların 24 saat sonra kaybolmasını sağlıyordu.

Bu özellik, Snapchat için büyük bir değişiklikti. Görüntülendikten hemen sonra kaybolacak "Snap'ler" göndermenizi sağlıyordu. Hikayeler ayrıca tüm arkadaşlarınız tarafından görüntülenebilirdi ve özellikle bireylere veya gruplara göndermenize gerek kalmıyordu.

Buradaki amaç, gününüzde daha uzun ömürlü bir "Hikayeler" yaratmaktı. Her gün yeni bir hikaye paylaşabilirsiniz ve arkadaşlarınız 24 saatlik görüntüde istediği zaman kolayca neler yaptığınızı kontrol edebilir.

Instagram, Hikayeler özelliğini sunan ilk rakip oldu. 2016 yılında İnstagram, yaratıcı bir şekilde adlandırılan "Hikayeler" özelliğini kullanıma sundu . Instagram'ın  "Hikayeler" özelliği Snapchat'ınki gibi çalıştı ve kısa sürede popüler hale geldi.

İnstagram'ın sahibi Facebook'ta bir yıl sonra kendi Hikayeler özelliğini yayınladı. WhatsApp'ta aynı yıl "Durum" adlı benzer bir özelliği tanıttı. Twitter, 2020'de kendi Hikayeler versiyonu olan “Fleets ” özelliğini kullanıma sundu.

Hikayeler Neden Tüm Platformlarda?

Hikayeler özelliğinin artık ne olduğunu biliyoruz ama neden bütün sosyal ağlarda görünmeye başladılar? Elbette bu sorunun somut bir cevabı yok, ancak bazı tahminler yapılabilir.

Her şeyden önce Hikayeler popülerdir. Snapchat, Hikayeler'i piyasaya sürdüğünde, Snapchat'te en çok kullanılan özellik haline geldi. Hikayeler, yaptığınız şeyleri başkalarıyla paylaşmanızı çok kolay bir şekilde sağlıyordu.

Hikayelerden önce, Snapchat görev tabanlı bir sosyal ağdı. Bu, kullanıcıların uygulamayı yalnızca bir bildirimi kontrol etmek veya bir mesaj göndermek gibi belirli bir eylemi gerçekleştirmek için kullanacağı anlamına geliyordu. Hikayeler sayesinde artık uygulamaya çoğu zaman giriş yapılmasını ve aktif olarak kullanılmasını sağladı.

Instagram ve Facebook gibi sosyal ağlarda paylaşım özellikleri zaten mevcuttu. Kullanıcılar her zaman bir şeyler gönderir ve böylece uygulamaları açmaya ve günde birkaç kez içeriği kontrol etmeye mecbur hisseder. Kullanıcılar, hiç bir şeyi kaçırmak istemez ve Hikayeler bunu farklı bir seviyeye taşıyor.

Hikayelerin 24 saat sonra yok olması, insanları sosyal ağları daha da fazla kullanmaya itiyor. Sadece bir günü kaçırırsanız, bir daha asla görülemeyecek bir sürü Hikayeyi kaçırabilirsiniz. Sosyal ağlar bunu her gün geri gelmenizi sağlamak için kullanır.

Sonuç

Snapchat Hikayeler'i tanıttığında, henüz hizmetinden para kazanmanın bir yolu bile mevcut değildi. Sosyal medyanın gördüğü en iyi etkileşim araçlarından birini Snapchat oluşturdu.

Sosyal ağlar reklamlarla para kazanır ve reklamları görmenize ihtiyaç duyarlar. Hikayeler, etkileşim oluşturmak ve sizi uygulamada tutmak için en yeni özelliktir. Sık sık geri geldiğinizden emin olmak için mükemmel bir özelliktir.

Elbette Hikayelerin kullanımı ve izlenmesi gerçekten eğlenceli olabilir. Birinin o gün ne yaptığı hakkında iyi bir fikir edinebilirsiniz. Hikayeler kendi yaptıklarınızı da paylaşmanın kolay bir yoludur. 

Daha yeni Daha eski